Help, hoe haal ik het meeste uit mijn online campagne?

CP_blog_WWS_leadgeneratie_1600x700_watch


Goed dat je geklikt hebt

Je bent niet de enige die zoekende is naar wat een online campagne jou kan opleveren. Of die in het verleden niet altijd het gewenste resultaat heeft behaald met een online campagne. Misschien kreeg je wel veel leads binnen, maar voldeden ze niet aan jouw eisen. Of je besteden geld en tijd in een samenwerking, maar je had geen zicht op wat er precies gebeurde.

 
Jij geeft niet op en dat is maar goed ook 
 
Misschien wil je zelf aan de slag met een online campagne of ben je op zoek naar een samenwerking met een bureau die dit voor je inricht. Welke keuze je ook maakt, het is belangrijk en prettig te weten waar je op moet letten om te zorgen voor een succesvolle campagne! Wij laten je zien dat het ook anders kan en dat een online campagne veel voor jou kan betekenen. 
 
 

Bereik het met een online campagne 

Wat je wilt bereiken met een online campagne kan van alles zijn. Wellicht wil je jouw merk laten groeien, je zichtbaarheid vergroten, collega’s werven, awareness creëren of een product onder de aandacht brengen. Wat je dan in ieder geval wilt, is een bepaalde doelgroep bereiken. Je wilt deze doelgroep ergens bewust van maken, bekend mee maken of actie laten ondernemen.

Wat het ook is, met de juiste online campagne behaal jij resultaten. Daar hoor je het al, met 'de juiste'. Wat maakt nou het grote verschil? 

Deze 6 punten maken volgens onze experts het verschil:

  • Data driven! We laten ons leiden door de data. Daardoor hoef je geen keuzes te maken op basis van aannames of een onderbuikgevoel. Je maakt keuzes op basis van keiharde cijfers en dat levert resultaat op. 

  • Continu optimaliseren. Wij houden de campagne vanaf het moment dat deze live gaat heel nauw in de gaten. Zo kunnen we direct bijsturen wanneer de data iets uitwijst. Loopt de advertentie minder goed? Dan testen we bijvoorbeeld direct een andere advertentietekst of we passen de content aan. 

  • Budget slim indelen. Als we een campagne online zetten, dan beginnen we met een klein gedeelte van het budget om vervolgens de data te analyseren. Zo kunnen we de rest van het budget uitgeven aan de kanalen en de content die jou daadwerkelijk wat opleveren.

  • Niet zomaar leads genereren. Leads genereren vinden wij niet voldoende. We willen weten dat de leads van goede kwaliteit zijn en dat het de mensen zijn die jij zoekt. Daarvoor hebben we terugkoppeling nodig vanuit onze klanten. Dan bellen we onze klanten tot ze er soms zelf moe van worden. Alleen om ze later blij te maken met mooie resultaten, want dat staat bij ons op nummer één.

  • Samenwerken. Binnen ons team hebben we creatieven die voor jou een pakkend concept bedenken. We hebben makers in huis die jouw boodschap weten om te zetten in beeld en geluid. En onze online marketing specialisten die zorgen dat de juiste content ook de juiste doelgroep bereikt, op het juiste moment. Onze samenwerking is enorm belangrijk voor een succesvolle online campagne. Net als de samenwerking met onze klanten, die we daarom ook nauw betrekken bij het proces. We hebben elkaars expertise nodig om het beste resultaat te krijgen. 

  • Zicht op wat er gebeurt. Het is belangrijk dat je zicht hebt op wat er gebeurt. Als je zelf een online campagne opzet of het uitbesteedt. Daarom nemen wij onze klanten mee in wat we doen en waarom. Staat de campagne online? Dan bellen we regelmatig om de voortgang te bespreken. Wij nemen namelijk geen genoegen met alleen het live zetten van een campagne en een maand later een rapportage sturen. En dat zou jij dus ook niet moeten doen. We gaan samen voor resultaat!

Wil je hulp bij jouw online campagne? Ingespeeld op de laatste trends, passend bij jouw doelgroep? En wil je zeker weten dat de zes bovenstaande punten bij jouw campagne van toepassing zullen zijn?

Vul dan ons contactformulier in of plan direct een afspraak in de agenda van Martijn.

Laten we voor resultaat gaan!

Martijn_afspraak-contact

 


Heb je de vorige mail met 5 essentiële content trends voor jouw online campagne in 2023 gemist?
Je vindt deze in ons kenniscentrum.